Presentation av Mia

Hej!

Mitt namn är Mia Brindling och fyller 25år i vinter. Sommaren 2008 tog jag studenten från Öknaskolan där jag studerade Jordbruk/Hästhållning. Nu är jag bosatt i Södertälje sen lite mer än 1år tillbaka och jobbar på Scania som truckförare. På fritiden umgås jag med vänner, festar lite ibland och pysslar med min nya lägenhet.

Sen studenten har jag haft två medryttarhästar. En fjording från Taffsnäs, Casper f. 2001 e. Dalar 154, och en arab, Lotus f. 1992. Nu har jag haft ett uppehåll från ridningen i ungefär 2år. Det var efter en helg i Juni på Taffsnäs med Vicky, Cattis och några andra vänner som jag kom fram till att jag saknade hästarna och ridningen. Jag bestämde mig då för att hyra Helix.

Jag & Casper Oktober 2008.

 

Helix är en fjording f. 2000 e. Hugo 179 och ägs av Taffsnäs Fjordridläger. Våren 2008 hyrde jag Helix i 2månader för att ha en häst att rida under kursen ”Hästfördjupning”. Jag har inga direkta mål med Helix eftersom jag inte ridit på ett tag. Jag vet att Helix har mycket kapacitet bara jag hänger med i svängarna. Helix är ca. 137 i mankhöjd men trots sin låga höjd så är han grym på att hoppa. Så förhoppningsvis kommer det upp en del hoppbilder. Vi kommer att försöka träna både dressyr och hoppning för tränare varje vecka. Kanske blir det en och annan klubbtävling för oss också.

Helix April 2008

Helix, jag och mina klasskamrater från gymnasiet under hästfördjupningen. 

 

Jag kommer blogga om allt från träning till hur söt min lilla gula ponny är. Jag hoppas att jag ska kunna berätta så mycket som möjligt om våran utveckling tillsammans.

Trevlig läsning!
Kram Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0