Presentation av Cattis

Hej!
 
Mitt namn är då Cattis, jag blir 24 år i höst. Jag är utbildad ridlärare på Vretas KY-utbildning (numera YH) och har jobbat som det sen jag gick ut där 2009. Nu i höst kände jag dock att jag ville hitta på något annat och har istället börjat jobba som hästskötare hos http://www.ccholsteinerbreeding.se som föder upp holsteiner för hoppning. Där blir det mycket pyssel med fantastiska hästar och en hel del ridning.
Med söta unghästar på jobbet.
 
Jag äger en egen häst som jag köpte sommaren 2006, ett halvblodssto, Vibeke "Becka" f. 1998 e. Lucky Light - Democritos, tillsammans har vi startat 1,20 (utan något vidare resultat), men har i alla fall kommit runt 1,15 med hyffsat resultat :) Hon har tyvärr en skada, en pålagring i halskotpelaren som gör att hon inte vill gå i form och det var därför jag tog hem "min" lilla fjording att komplettera dressyren på. Becka är dräktig med Daquar CC och beräknas föla i mitten av maj 2013 så under det här året får ni hålla alla tummar och tår för oss att det går vägen.
Vibeke hopptävling 1,10 m.
 
Sen kommer vi till fjordingen jag har, han heter Simon är f. 2004 e. Rimbo - Lyre och ägs av Taffsnäs Fjordridläger. Jag har haft Simon hemma sen hösten 2010 så det blir tredje året jag tar hem honom i höst. Under de två åren jag haft Simon hittils har han gått från ganska outbildad med världens längst galopp till debut i Msv C:1 och det är även fortsatt rutin i LA och Msv:C som är målet för det här året, även mer rutin i hoppning och starta lite 90 cm hoppning. I somras var jag & Simon med och red fjord-SM i dressyr och han har sällan kännts så fin på tävling vilket resulterade i en andraplats, ett ynka poäng från vinnaren. Simon är ca 1,46 i mankhöjd men eftersom jag är över 18 år tävlar vi mot ridhästar och mot dessa har vi vinster och placeringar upp till och med lokal LA:1, han är även startad 80 cm CR och nollat flera gånger.
Dressyrträning hemma.
Lokal hopptävling, 90 cm CR, våren 2012.
 
Från mig kommer ni kunna läsa mest om Simon men eftersom jag har en till häst och jobbar med hästar kanske det slinker in ett inlägg om vad som händer med alla andra hästar också. Lyckas jag få med någon som fotar då och då så kommer jag bjuda på massa olika outfits då hästshopping är fantastiskt kul och att köpa matchande schabrak och lindor är roligast av allt ;) Jag spenderar jum est tid i stallet men när jag inte gör det träffar jag mina fina vänner, springer på konserter eller går på en fest!
 
Trevlig läsning!
 
Kram Cattis

Kommentarer
Postat av: Gellan

jag fotar dig gärna!

2012-08-20 @ 09:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0