mina år på taffsnäs

Tyvärr tog förkylningen överhanden idag och jag har mest legat i sängen, träffade några vänner och käkade lite på kvällen men hade ingen ork till att rida idag.
Uppdaterar er istället med ett inlägg om mina år på Taffsnäs.
 
Jag åkte till Taffsnäs första gången 2004, tanken var då att det skulle vara vår sista lägersommar och då ville vi göra nåt nytt och tänkte att bara fjordingar kanske är roligt. Sista lägersommaren blev det inte precis utan vi hann åka till Taffsnäs några gånger till.
 
2004 åkte jag, Vicky och två kompisar till på p.5.
Jag hade önskat Gulldon eftersom han var stor och jag är lång, så Gulldon var också den häst jag hade på lägret. Tyvärr var han lite förkyld och hade hosta så efter halva lägret fick jag byta till Olliver.
Gulldon var jättefin både i dressyren och hoppningen. Olliver var lite svårare, ganska vinglig och svår i dressyren men hoppade fint. 2004 hade jag Ulrika som ledare.
 
2005 åkte vi på p.5 igen. Jag önskade Gulldon och hade Gulldon hela lägret det här året. Han var fortfarande lika fin men hade ganska svårt med högergaloppen så där fick jag kämpa. Det här året hade vi Sara som ledare. Eftersom vi egentligen redan tänkt att 2004 var vårat sista år trodde vi 2005 blev det istället..
 
2007 drog vi ihop ett gång och åkte på läger igen, nu blev det sista lägret. Vi var på p.2 och jag önskade Olliver eller Lorenz och fick Olliver. Det här året släppte Olliver ganska fint i dressyren och var kanonfin i hoppningen. På Olliver känner man sig alltid säker och känns som man kan göra vad som helst med den ponnyn! <3 Som ledare hade vi Frida.
 
2010 ringde Terese och frågade om jag kunde hoppa in som ledare på ett läger så då jobbade jag p.5.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
2012 jobbade jag som ledare på p.2 och p.5.
 
 
Jag hade även Lorenz och Myzak som lektionshästar på ridskolan jag jobbade förra året.
Under alla år har vi också spenderat mängder av helger och dagar på lov på Taffsnäs vilket har varit superroligt. Man har också fått en mängd favoritfjordingar då det finns så många fina fjordingar på Taffsnäs.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Är det där micro på den bilden längst ner med den rosa klänningen? :)

Svar: Nej, det är Simon på båda längst ner :)
fjordingbloggen.blogg.se

2012-08-28 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0