Lite uppdatering!

Nu ska ni få lite uppdatering från Simon också!
Har haft fullt upp i helgen så har inte hunnit med att skriva något här.
Som sagt, hämtade Simon i lördags, efter att Dalme snällt klivit in i trailern gick Simon också med på att åka med, lite krånglig vid lastning ibland minsann.. ;)
När vi kom till Norrköping fick Simon gå ut i en gräshage tillsammans med två halvblod, en vuxen valack och en 1-årig hingst. Simon brydde sig inte så mycket om dom, hagen var ju full av gräs!
 
Igår hann jag inte med att rida då jag var på hästtävling hela dagen med jobbet, superfina hästar hade vi med oss, Conpri CC och Calodie CC placerade i 1,20 och sen gick Conpri CC in och gjorde sin första 1,30 och blev 2a placerad, en stjärna är hon! De andra gjorde också bra ifrån sig men hade något pet.
 
Idag har jag varit ledig eftersom jag hade stallet i helgen, jätteskönt! Tog en ordentlig sovmorgon, sen har Beckabus fått flytta till jobbet hon med och gå på bete igen, skönt men får inte riktigt vara med i flocken än, men det kommer.
Sen tog jag mig tid till Simon, på de här två dagarna i gräshage har han svällt som en ballong, hämtade en fetknopp från hagen, men hagen är inte så stor så gräset är snart slut  i alla fall. Borstade och fixade och red sedan en sväng, skrittade fram en bit och red sedan på utebanan. Var en ganska pigg Simon och magen var lite i vägen för mina skänklar men han gick ganska hyffsat :) Sen gick vi upp till stallet och spolade av oss och Simon fick prova på skrittbandet för första gången, vilket gick bra. Först var han ganska tittig eftersom de kan se benen spegla sig i rutan och han kan ju vara lite tittig på saker ner mot marken men vi höjde tempot lite och då koncenterade han sig och skrittade på så han vänjer sig nog snabbt vi den :)
 
/Cattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0