Första uteritten

I måndags red jag ut med Helix kompis Silver och hans ägare Lena. När jag tog in Helix så ville han inte belasta vänster bakben. Jag klämde och kände överallt men han var inte svullen eller varm någonstans. Efter mycket velande så tog jag med honom ut på en lugn runda. Han kändes ganska seg och det lilla vi travade fick jag driva. Jag antar att han fått sig en smäll av Silver i hagen som gjorde att han hade lite ont.
 
Men till något helt annat så måste jag säga att ridvägarna runt stallet är helt underbara! Stora fina stigar med sand som underlag, ängar att rejsa loss på och sandtag med hinder. 20minuters skrittväg till Södertälje Ridskola där dom har två ridhus och träningsmöjligheter.
 
Igår var Helix medryttare ute och pysslade om honom. Min medryttare heter Mikaela, 23år och är min gamla klasskamrat från gymnasiet. Så himla skönt att ha en medryttare man känner och litar till 100% på :) Tyvärr kommer hon bara vara medryttare till Oktober pga en operation. Hon berättade att Helix belastade båda bakbenen när han stod inne och att hon red ut ensam i skogen. Helix hade tydligen varit super pigg och så fort hon kortade tyglarna så ville han iväg fort, fort, fort! Hon sa även att han inte kändes som en fjording att rida då han var så pigg. Jag ska försöka få henne att gästblogga så att hon kan förklara hur hon uppfattar Helix som häst :)
 
Nu sitter jag på jobbet och väntar på att klockan ska slå 15.36 så att jag kan åka till stallet.
Kram / Mia
 
 
En snygg bild på Mickis och Helix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0