ett drömjobb

I våras när jag jobbade på ridskola kom det en dag en cirkus och slog upp cirkustältet precis intill stallarna. Den dagen fick jag ett nytt drömjobb, cirkusprinsessa!

 

Han som hade ansvar för djuren kom till oss på ridskolan och frågade om han fick låna lite hagar till sina hästar och sedan kom frågan om vi ville rida frieserhingstarna, självklart ville vi det.

 

Vi smög runt på cirkusområdet hela dagen och alla djur hade det jättebra, hästarna fick gå i hage hos oss eller ridas, elefanterna gjorde de en provisorisk hage åt med eltråd runt några träd och kameler, zebror och zåsnor gick i en rasthage på cirkusområdet.

 

Jag kan bli lite fascinerad av sånt som fortfarande går till som det gjorde förr i tiden, en cirkus slår upp tältet när de kommer fram på förmiddagen, förbereder allt under dagen och på kvällen är det föreställning. Så fort föreställningen är slut packas allt ner och de åker vidare till nästa ställe under natten. Tycker det är häftigt att det funkar och att det går till så. Krävs nog en hel del jobb av alla som jobbar där.

 

I alla fall så red vi frieserhingstarna, och som tack för lånet av hagen fick vi fribiljetter till kvällens föreställning. Jag hade inte varit på cirkus på flera år så det var roligt.

 

Typiskt nog fick jag gå upp och dansa med clownen.. Blev så glad först när min kompis fick hålla hans trumpet, en glädjen varade inte länge när han sedan drog upp mig i rampljuset och dansade och sedan bar mig tillbaka till min plats, haha, men man lever ju bara en gång?

Vi red även kamel på kvällen och sa hejdå till våra fina hästvänner vi träffat under dagen.

Största besvikelsen var när vi sa på kvällen att vi ville rida på elefanterna och han som var ansvarig säger att vi skulle sagt till på dagen så hade vi fått det, men nu var det försent. Deppigt, jag som älskar elefanter.

 

Helt klart var det i alla fall en jätterolig dag och efter det skulle jag lätt kunna tänka mig att bli cirkusprinsessa!



prickiga ponnyhingstar.


falabella i sin box.


fina elefanter!


blandade djur i rasthage.


dags för en ridtur på frieserhingsten.




fundersam över hur man kommer ner..

Bilder från dagen, fotade av Sara Gustavsson.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Har du inte berättat för oss, om clownen. Kram

2012-08-30 @ 20:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0