Dalme.

Dalme är somsagt en fjording som jag hyr ifrån Taffsnäs.
Taffsnäs var jag på första gången 2004, då åkte jag dit på ridläger tillsammans med Cattis och två kompisar.
På det lägret hade jag en häst som heter Max. .

2005 åkte vi på ridläger till Taffsnäs igen och den här gången hade jag en häst som heter Castaneda.
Efter det lägret bestämde jag och Cattis oss för att vi ville hyra en fjording tillsammans då Taffsnäs hyr ut de flesta hästarna under höst-vinter-vår när det inte är några ridläger.
Vi fick en lista med de hästar som fanns kvar för uthyrning och det blev Dalme vi valde. Första året hade vi alltså Dalme tillsammans.
Dalme & Jag, våren 2006

När Dalme skulle tillbaka året efter för att gå läger under sommaren bestämde vi oss för att inte hyra honom igen. Cattis ville skaffa egen häst och jag kände att jag inte hade tid och ork att ta hand om honom själv.
Jag hade därför ett uppehåll från hästarna på ca. 1 år.
Under det året började vi att prata om att åka till Taffsnäs på ridläger igen och så blev det. Sommaren 2007 var vi återigen på läger på Taffsnäs och den här gången var även Mia med oss.
Den här gången hade jag Dalme på lägret.
Jag & Dalme på Taffsnäs ridläger 2007

Några dagar efter vi kom hem, när lägret var slut, bestämde jag mig för att hyra Dalme igen. Den här gången skulle jag ha honom själv och det slutade med att jag hyrde honom 3 år i rad, år 2007-2010.
                                 
Blandade bilder på Dalme från 2007-2010

När han skulle tillbaka sommaren 2010 hade jag planer på att flytta hemifrån och pengarna skulle därför inte räcka till både lägenhet och stallhyra just då. Så därför bestämde jag mig för att inte fortsätta hyra honom.

Under följande två år höll jag igång ridningen litegrann. Bland annat tog jag dressyrlektioner under våren 2011 på Cattis fjording Simon och vintern-våren 2012 hade jag en medryttarhäst.
Men nu, 2 år sen sist jag hyrde Dalme, har jag återigen bestämt mig för att ta hem honom.  :) Så till helgen blir jag med ponny igen!
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0