Barbacka i solen

Idag så red jag barbacka i paddocken och vi tränade lite på det vi gjorde sist, när vi red för Malin. Helix kändes mycket bättre i höger men fortfarande lite stel och blir stark till och från. Men efter många halvhalter, skänkelvikningar och övergångar från skritt till trav så lättade han. I galoppen är han väldigt stark och har svårt för att korta galoppen så det ska vi försöka bättra på.
 
Igår red jag och Helix bort till sandtaget som ligger 15minuter från stallet. Där har dom massa skogshinder som vi självklart var tvungna att prova på. Fort gick det och stark blev han men kul tyckte vi båda två. :) På torsdag ska jag försöka hoppa lite i paddocken om min kompis Malin kan komma förbi och hjälpa mig. Då dyker självklart bilder upp också!
 
Måste bara säga att herregud vad kallt det har blivit nu helt plötsligt. Den här veckan slutar jag jobba 24.00 och när jag åkte hem var det bara 6grader ute. Har ni läsare så kallt hos er också? Om det ska fortsätta såhär så får Helix börja sova inne om nätterna.
 
Ha det bra! / Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0