dressyrträning

Igår var det dressyrträning och Dalme var jätteduktig. :)
Vi har inte tränat sen innan jul någongång tror jag, kommer inte riktigt ihåg när det var sist. Hehe..
Så det var lite jobbigt igår och vi var rätt svettiga både Dalme och jag.

I början var han rätt seg, det är han ju nästan alltid, men när vi började med galopparbetet och sedan efter första galoppen kom han igång ordentligt.
Det blev rätt mycket galopparbete. Det var två bommar på varje långsida med rätt många galoppsprång imellan och vi tränade på att försöka ha dom så raka som möjligt därimellan.
I högergaloppen har Dalme lite svårt att få in rumpan så det måste vi jobba mer på. I vänstergaloppen har han lite svårare att hålla galoppen och varje gång vi kom lite fel på bommarna eller så och han bryter av så fattar han högergalopp efter istället..
Men det gick bättre och bättre och på slutet var han jättefin och mjuk. När vi travade av kunde jag bara sitta och inte göra något alls nästan. Sjukt skön känsla!

Juste. En rolig grej när vi började galoppera och inte körde över bommarna utan runt fyrkantspåret, så skulle vi öka på långsidorna och ta tillbaka lite på kortsidorna.
Och jag tyckte att Dalme ökade bra och att det gick fort men Jonna, tränaren, sa åt mig att driva på mer för att det bara var vanlig galopp just då. Haha. Vi brukar antagligen galoppera i snigeltempo eller nåt.
 
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0