Stackars ponny!

I tisdags upptäckte jag att Helix var svullen och varm under knäet på höger fram. Jag red ut på en lugn tur och han haltade ingenting. Han fick stå ons - tors med korta promenader så longerade jag honom i fredags. Han var inte lika svullen och varm då men han haltade i höger varv i traven.

Helix fick stå lörd - sön med korta promenader så longerade jag honom igår. Han kändes minimalt varm och inte svullen alls men nu haltade han i båda varven i traven.

Idag pratade jag med ägaren, Terese från Taffsnäs och fick lite råd över hur jag ska göra. Så himla typiskt att han ska bli halt nu när hoppträningarna dragit igång och man kan rida normalt igen efter en lång vinter :( Hoppas han blir bra snart så han kan gå läger i sommar!

Man känner sig så hjälplös när man inte vet vad som är fel. Antagligen så har han blivit sparkad på knäet eller slagit i sig någonstans. Mitt lilla hjärta <3



/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0