ridning

Igår red jag Dalme i paddocken. Det är helt sjukt vad fort det har smält undan och torkat upp där.
För bara någon vecka sen var det fortfarande lite is kvar och väldigt blött, men igår var det helt torrt!
Hur skönt som helst.

Red inte superlänge eftersom jag är så förkyld men blev kanske 40 minuter totalt.
Skrittade rätt mycket i början och han var rätt seg. Gjorde lite skänkelvikningar och så. När jag väl började trava och galoppera kom han igång lite mer och blev nästan tillochmed pigg. Övade mycket galoppfattningar från skritt vilket han gjorde jättebra :)

Idag har jag varit hemma från jobbet och Emma hade hand om Dalme.
De hoppade idag vilket var väldigt längesedan för Dalme och han hade visst blivit lite pigg och glad och busat så Emma ramlade av :/ Det gick bra iallafall och hon slog sig inte så det var ju tur. Hon hade hoppat upp och kört vidare och då hade det gått bra sedan. :) Jag kanske borde  hoppa lite oftare, haha.

Nu ska jag äta Ben&Jerrys och kolla på Revolution, en superbra serie!
Ha en bra kväll.


katterna i stallet låg och kramades häromdagen, så söta.

/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0