Min helg

I helgen var jag som sagt nere i Småland. I lördags hälsade jag på Vicky och Dalme och Cattis var också där. Vi började med att fika och åt super goda cupcakes som Vicky hade bakat.

Cattis fick låna en jätte fin häst som hon red och jag och Vicky delade Dalme. Vi red i paddocken som nästan var helt snöfri. Jag vill också ha en snöfri paddock! Vicky red fram Dalme ett tag och sedan fick jag hoppa upp.

Jag kommer ihåg när jag red Dalme sist typ 2009? Då var jag helt slut efter en kvart, haha. Men den här gången orkade jag längre och han kändes mer framåt och mjukare nu :) Han har större steg än vad lilla Helix har. Jag önskade att Helix kunde ha Dalmes lugna galopp för det är lite lättare att jobba då. Helix gasar ju gärna bara på med huvudet rätt upp så det ska vi träna massa på så fort snön försvinner.

Imorgon ska min medryttare rida en dressyrlektion för en tränare så kanske åker förbi och tittar då.

Ha en bra dag! /Mia



Vicky och Dalme



Cattis och hästen hon fick låna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0